tisdag 10 april 2018

Penséer, penséer, penséer


Det ser så trist ut på balkongen just nu och jag bestämde mig för att köpa några frosttåliga blommor att plantera ut tills det blir dags för riktiga blommor (typ, pelargoner). Men inte penséer. Jag är inte speciellt förtjust i penséer eftersom de a) aldrig dör så man måste dras med dem hela sommaren och b) de har en tendens att sprida sig till alla andra balkonglådor man råkar ha.

Men det var stört omöjligt att hitta något annat än penséer, så det fick bli det i alla fall. De kostade bara fem kr/st så det var väl överkomligt. Och lite lär de väl pigga upp, förhoppningsvis.




Som synes av den översta bilden så blev det även en krysantemum. Den har jag inte så mycket hopp eftersom den inte är frosttålig och jag lär säkert glömma att ta in den på natten - om inte ikväll så imorgon eller dagen efter... Men den kostade bara en tia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...