onsdag 20 september 2017

Tjejkväll på France Tours

Andra aktiviteten den här veckan (och hösten). Den här gången var vi inbjudna till France Tours på tjejkväll och det blev verkligen en trevlig överraskning! Vi hade förväntat oss några på sin höjd några finska pinnar och lite cider men det bjöds verkligen på både det ena och det andra!

Det började med en välkomstdrink (Prosecco) följd av en liten tipspromenad med (ganska) lätta frågor (men svår utslagsfråga). 


Sen bjöds det på en massa god mat, t ex rökt brie med rosmarin...


...focaccia, rökt lax, kryddiga korvar, baconlindad halloumi och baconlindade dadlar. Och mera Prosecco.




De som har grill kunde få en hel del bra tips från en grillmästare Bella (till vänster) men jag lyssnade också uppmärksamt utifall jag kanske skaffar grill någon dag.


Det blev glada miner av all Prosecco...


Man kunde även titta på kläder från Me & I, inredningsprylar från Stil och prata smink med en representant från Mary Kay. Faktum är att jag beställde från Mary Kay men produkterna fanns bara i prover och ska skickas hem i stället!

Och naturligtvis blev det en hel del bläddrande i katalogen där det fanns en massa intressanta resor jag skulle kunna tänka mig - rundresa i Wales, i Toscana, champagneresa i Frankrike, grillresa till Frankrike osv osv. Man blev svårt sugen...

2 kommentarer:

  1. Någon bra prosecco (nu när vi har blivit experter du och jag)? :-)

    SvaraRadera
  2. Den var väldigt bra, faktiskt - extra torr, så den var himla god. Jag har naturligtvis redan glömt vad den hette men jag tror (och hoppas!)att Marie noterade vad det var för något :-)

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...