söndag 7 maj 2017

Gapiga grannar

Jag har nya grannar, riktigt besvärliga typer som gapar och skriker hela dagarna och även på nätterna! Och inte tror jag att de betalar någon månadsavgift, heller...

De bor nästan precis ovanför mitt ena takfönster och alltså bara några meter från sängen.

När de är i boet ser man dem inte så mycket...


...för det mesta bara ett huvud...

...eller en stjärt...

...men de hörs desto mer, som sagt, och de syns alldeles utmärkt när de (föräldrarna, alltså) gör sina inflygningar mot boet. Och det är nog mer tur än skicklighet att mina takfönster inte har drabbats av några "bombningar" än! Dessutom bävar jag för när ungarna ska börja träna flygning, jag tror det finns en viss risk att de irrar sig in genom genom ett öppet fönster (eller ramlar ner på balkongen, kanske?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...