onsdag 14 juni 2017

Lunch med loppis

Det har varit dags för loppisshopping med lunch igen - det var ett bra tag sen sist! (Före jul och då hade jag maginfluensa så jag var inte ens med!) Efter att ha festat loss på sushi gav vi oss iväg till "antikaffären på Trädgårdsgatan" (jag har ingen aning om vad den heter) som ska stänga och hade 50-75% på allt. Där hittade jag två små söta (kinesiska?) figurer.


De hade kostat 275kr/st men nu var det ju halva priset och det tyckte jag det var värt. De är knappast antika och säkerligen massproducerade men fina och utan några större skavanker och - viktigast av allt! - jag gillar dem! Nu ska jag bara hitta någonstans att ställa dem...


Efter det åkte vi till Koop-Tjänsts loppis och där hade vi sådan tur att de firade 2-årsjubileum och just när vi var där var det 50% på all inredning!


Jag hittade en trälåda från Argentina som jag tror jag ska ha på balkongen. Den kostade 50% av 35kr, det var den värd.


Jag ser redan fram emot nästa loppisrunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...