söndag 20 november 2016

Afternoon Tea med bokcirkel

Eller kanske tvärtom - bokcirkel med Afternoon Tea? I alla fall så var det min tur att hålla i träffen i vår lilla cirkel och eftersom jag inte är någon stjärnkonditor bestämde jag mig för att hålla mig till något enkelt. Till att börja med bakade jag några scones (t o m jag kan göra scones!).


Dessutom gjorde jag några snittar också. (t o m jag kan bre några mackor och skära bort kanterna!).



Det gläder mig att kunna meddela att allting gick åt, så det kan inte ha smakat för hemskt...


Och det var fint besök jag fick, minsann! Lilla, söta Vilda kom iförd sin rosamönstrade tröja med matchande koppel...


Åh, jag tror jag är kär!
Jag fick tre fina blommor som jag måste leta reda på krukor till. Hmm, jag skönjer ett visst jultema, eller vad säger ni?


Och nästa bok i cirkeln blir Martina Haags Det är något som inte stämmer. Den har ju jag redan läst och inte för så länge sen, så jag fortsätter nog med Månstenen i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...