tisdag 28 juni 2016

Vikbolandstur

Idag hade min arbetskamrat Anneli och jag bestämt att vi skulle ta en tur runt Vikbolandets gårdsbutiker och eftersom Vikbolandet är ganska vidsträckt började vi redan kl 9. Vi hann med sju olika gårdsbutiker innan vi var tvungna att ila tillbaka till stan för att jag skulle hinna till nästa aktivitet (mer om det senare). Anneli handlade massor på varje ställe vi besökte men jag ägnade mig mest åt att gulla med alla djur vi träffade, som söta små killingar...



...ursöta alpackor...



...både stora och små strutsar...




(En av de stora försökte äta upp mig! Jag fick en bild just som han sträckte sig fram för en munsbit)


...och även lamor men de såg så sura ut att vi inte vågade gå för nära, utifall de fick för sig att spotta på oss.


Sen träffade vi även ett antal keliga stallkatter och en och annan hund som ville hälsa.

Naturligtvis åt vi lite också, bl a fikade vi på Vikbolandsstruts och där var jag ju tvungen att testa strutsglass (helt ok!)


Och till (sen) lunch blev det en superfräsch räksallad på Arkösunds hotell.


Och vad köpte jag då? Jo, honung, en strutsdammvippa, ekologisk pesto och te samt...


...en stor, fin kruka till balkongen för 50kr och ...


...fyra frukostskålar för 25kr/st på Arkösundsloppis!


 Och dessutom hade vi tur med vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...