måndag 6 juni 2016

Ostparty på nationaldagen

Inte mycket kvar där inte...
I vanliga fall brukar jag ju ha mitt (numera) traditionella ostparty på första maj eller Kristi Himmelsfärdsdagen men i år låg de båda bara några dagar efter att jag kommit hem från New York och av erfarenhet vet ju jag att det tar minst en vecka för mig att bli människa igen efter en sån resa. Alltså blev det framflyttat till idag i stället.

Jag trodde inte så många skulle kunna komma en sån här dag men vi blev 10 st i alla fall, vilket är precis lagom.


Det fanns gott om plats för gästerna i min nya, fina soffa...


Och som vanligt fick jag en massa fina presenter - en fin lavendel...


en oregano i kruka...

en jättesöt liten pelargon...

hemgjord rabarberdryck och rabarbermarmelad... (smaskens!)


och två spännande teer. (Mmmm!)


Jag fick även en flaska gott vin också men den överlevde ju inte så länge... (Hick!)

Dessutom fick jag hjälp med att byta ut lampan i taken i vardagsrummet men mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...