lördag 24 maj 2014

Dynbox

Jag har gått och köpt en dynbox till balkongen! Inte för att jag har speciellt många dynor att ha i den men jag behövde någonstans att göra av med allt annat - jord, krukor, redskap mm. Så här ser den ut:


Visst är den fin! Jag har gått och suktat efter den sedan min granne köpte en i mars (ni kan se den skymta på hennes balkong längst bort i bild) men den kostade 1299kr och jag tyckte inte jag hade riktigt råd med den då så det blev inget av. Men nu när jag fick lön bestämde jag mig för att köpa den och då visade det sig - till min stora glädje - att den var nedsatt till 975kr! Vilket fynd, va!

Jag var och köpte den igår och tillbringade sedan hela gårdagskvällen och en stor del av förmiddagen idag med att försöka montera ihop den. Det visade sig att man behövde minst fem händer och en massa specialverktyg, bl a min falska schweiziska armékniv för att få ihop den. Men trägen vinner, som sagt och nu är den både ihopmonterad och fylld med allt som tidigare stod lite varstans på balkongen och även inne i lägenheten.



Men sedan visade det sig att den inte riktigt passade där jag hade bestämt att den skulle stå, så det blev till att möblera om lite på balkongen.


Som synes har jag även införskaffat en dyna till boxen, så nu har jag fått ett litet myshörn där jag kan ligga och läsa t ex.

Och nu äntligen kan min blomhylla få ha blommor som den var tänkt till från början, i stället för jord och krukor mm!


Ser ni, förresten, så fina mina växter är? Det beror på att jag har fått hjälp med vattningen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...